FANDOM

Tapiryzm (religia tapirystyczna)Edytuj

Najbardziej rozpowszechniona religia za chrześcijaństwem na Puerto Piko. Dziś wyznaje ją ponad 90% mieszkańców Państwa Piramidy, 10% ludności TZH i 20% Republiki Pikolandu.

HistoriaEdytuj

Religię Tapirystyczną rozpoczęła w 1805 r. (wg. wyznawców w roku 69 po Pikolucji) Marta "Mroczna" z Feministycnej Wioski. Zgodnie z legendą we śnie objawiło jej się dwóch skąpo ubranych mężczyzn, którzy predstawili się jako archaniołowie Paweł i Bazyli. Któży jednak okazali sie gejami. Zaczarwawszy ją swym "uściskiem", zabrali ją do "raju", w którym ujżała wspaniały widok - miliony nagich "zbawionych", którzy mogli przez wieczność do woli podrywać się na wzajem. Aniołowie kazali Marcie ogłosić w jej zakonie wiarę w jedynego boga - Tapira. W przeciwnym wypadku Marta miała stać się sześćset sześćdziesiątą szóstą dziewicą usługującą przez wieszność Pawłowi(inna wersja legendy mówi, że kobiet było 152).
PuertoPiko-tapiryzm

Rozwój Tapiryzmu

Marta wykonała polecenie - ogłosiła bunt w swym zakonie i zaczęła głosić swą religię. Z początku udało jej się dotrzeć pod Mount Ryszard, gdzie wygnali ją Peeta-ghorejczycy. Po śmieci proroka w 1850 r. rozpoczęły się kolejne najazdy i zaczęta szerzyć wiarę tapirowską.

CharakterEdytuj

Tapiranie (lub Tapiryjczycy) wyznają jednego boga - Tapira - lecz w wielu postaciach. Najpopularniejszym wcieleniem boga jest Szydło w Worku lub Ahsas Yerg. Wszystkie zasady religijne zostały zpisane w 134 księgach. Ich ogólna nazwa to "Cycece". W Cycecach zapisane jest 13 filarów wiary:

  • Codzienna modlitwa
  • Dbanie o rozwój piramid
  • Pielęgnacja piramid
  • Pielgrzymka do Feministycznej Wiochy
  • Dbanie o swój wygląd
  • Codzienny podryw
  • Bicie Facepalmów
  • Gra w nogę
  • Strzyżenie się na łysą pałe 1 raz w roku
  • Czytanie Cyceców
  • Pozorowanie pracy
  • Wpisywanie się na listę
  • Dbanie o rozwój Tapiryzmu

Święte głoski Tapiryzmu to "pi", "m-Bank" oraz "Oreo" (niektórzy wymawiają "omelon"). przynajmniej 20 razy w roku Tapiranin musi przejść przez post polegający na dwudobowym biesiadowaniu z alkoholem.

Tapiranie na co dzieńEdytuj

Tapiryzm nie jest ogólnie groźną religią, jednak znani są z tego, że źle traktują ludzi bez piramid. Ubierają się zazwyczaj skąpo, lub wcale (w skrajnych, ortodoksyjnych przypadkach). Są znani z szydełkowania.

Świątynią Tapirańczyków jest Worek. Wierzą, że bóg przebywa w niej pod postacią szydła. W każdy piątek modlą się tam słowami modlitwy "Moje szydło" lub "Tapirada".

Ciekawostki:Edytuj

  • Na podstawie słów modlitwy "Moje szydło" w 2011 r. powstał hit rapera Hundred Pounds.
  • Oprócz Puerto Piko, Tapiryzm jest wyznawany przez 25% ludności na wyspie Kupa, 0,000001% obywateli Ameryki i 0,0000000001% społeczeństwa w Polsce

Więcej z Fandomu

Losowa wiki