FANDOM

Chlebek węgla - nieorganiczny związek chemiczny z grupy prawiesoli niesłonych. Stwarza pozory bycia związkiem prawieorganicznym, ale jest zbyt prymitywny. Wszechobecny w otaczającym nas wszechświecie ku łaskawości Latającego Potwora Spaghetti. Niestety oprócz tego, że jest silnie trujący, nie ma żadnych innych właściwości.

Podstawowe dane:

Wzór sumaryczny Gęstość Masa atomówkowa Stan sKUPIENIA Zapach Kolor

ChC(CChC)6

? 1000 junitów Silnie Randomowy Brzydki Piękny (piękniejszego nie ma)

Historia odkryciaEdytuj

Związek w 1999r. odkrył niejaki pan Bam Ban, prezes (Zjednoczonej) Grupy Azoty. Niestety na skutek styczności ze związkiem szybko zmarł.

Ku zdumieniu wszystkich po sześciu latach zmartwychwstał i kontynuował badanie związku. Dowiedział się o nim niewiele, ale i tak chciał go upamiętnić, umieszczając go na mapie rosji. Nie zgodził się na to Putin, więc rosyjski rząd porwał i zmusił do niewoliniczej pracy (czyt. zatrudnił) prof. Mendelejewa, który unieskutecznił działania prezesa Bam Bana. Zdołowany Bam Ban niedługo potem znów umarł (i jak narazie nie zmartwychwstał).

Charakterystyka związkuEdytuj

Owy związek na Fejsbuku ma status bardzo skomplikowanego, bo i taki jest. Jest chlebkiem kwasowym kwasu chlebowego. Oprócz tego wchodzi w nieliczne relacje z innymi pierwiaskami (chyba, że spotka jakiś atrakcyjny węgiel). W temp. -900 stopni reaguje z Unuquadem, tworząc chleban banana (X).

Własności i otrzymywanieEdytuj

Chlebek węgla jest trujący - szkodliwie działa na wszystkie organizmy żywe.

Otrzymuje się go w reakcji zwęglania Chleba (XIV). Zapis reakcji:

13 C + 7 Ch → ChC(CChC)6

Lub w reakcji wymiany z tlenopiankiem węgla. Zapis reakcji:

π2O4C13 + 7 Ch → π2 + 2 O2 + ChC(CChC)6

Ewentualnie, jeśli Chleb jest wystarczająco atrakcyjny, do reakcji dochodzi podczas syntezy Amelinum. Zapis reakcji:

Ai + 2 BzC6,5 + 7 Ch → AiBz2↑ + ChC(CChC)6

(gdzie Ai = amelinum, Bz = Bazalt, AiBz2 = Bazylinum - symbole mogą się mylić przez wprowadzenie nowego oznaczenia przez Amigo z Amigosa w 2013).

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki